جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45520
بازديد امروز: 3105
ميانگين بازدید: 35902
بازديد کل: 138,927,271
توزیع تایر با ارز ۴۲۰۰ در بازار (چهارشنبه 1400/04/2)

اقتصاد ایران:
عصر خودرو- میرعابدینی گفت: واردکنندگان ملزم شدند با ارز نیمایی واردات لاستیک را انجام دهند، اما برخی از واردکنندگان که ارز ۴۲۰۰ دارند، مابه تفاوت آن را پرداخت نکردند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیدمحمد میرعابدینی، دبیر انجمن واردکنندگان تایر با اشاره به علت گرانی لاستیک و کمبود لاستیک های سنگین در بازار، گفت: در گذشته واردات لاستیک با ارز 4200 انجام می شد اما از ابتدای سال 98 به بعد این ارز برداشته شد و واردکنندگان ملزم شدند با ارز نیمایی واردات لاستیک را انجام دهند اما برخی از واردکنندگان از آن زمان که ارز 4200 دارند مابه تفاوت آن را پرداخت نکردند.

دبیر انجمن واردکنندگان تایر با بیان اینکه از خرداد ماه سال گذشته، با تصویب ستاد اقتصادی دولت، لاستیک سنگین از زمره کالاهای اساسی خارج و واردات آن از شمول دریافت ارز دولتی حذف و نهایتاً قرار شد لاستیک‌های سنگین با ارز نیمایی وارد شوند، گفت: با این حال مقرر شد آن دسته از واردکنندگانی که واردات لاستیک سنگین تا پس از تاریخ تصویب دستورالعمل جدید را ثبت سفارش می کردند، همچنان با ارز 4200 تومانی لاستیک وارد کنند اما برخی از واردکنندگان از آن زمان ارز 4200 دارند که مابه تفاوت آن را پرداخت نکرده اند.

لاستیک چگونه عرضه می شود؟
میرعابدینی با اشاره به عرضه لاستیک در سامانه، گفت: لاستیک در کل یا از طریق سامانه جامع تجارت یا سامانه راهداری عرضه می‌شود. لاستیک‌هایی که با ارز نیمایی وارد می‌شود باید در سامانه جامع تجارت و لاستیک‌هایی که با ارز 4200 وارد می شوند، در سامانه راهداری عرضه شود که در این سامانه حواله می‌شود.

او گفت: آن زمان که تایر با ارز 4200 وارد می شد برخی واردکنندگان لاستیک وارد نکردند و چون هنوز ارز داشتند تا زمانی که با این روند لاستیک توزیع شود، شاهد 2 نرخی بودن لاستیک در بازار هستیم،زیرا لاستیک هایی که با ارز نیمایی وارد می شود خریدار ندارد و در مقابل لاستیک های با ارز 4200 خریدار دارند.

دبیر انجمن واردکنندگان تایر گفت:  ادامه این روند باعث شده بازار به هم بخورد . به همین دلیل واردات در سال 99 نسبت به سال 98، 80 درصد کاهش پیدا کرد و اکنون واردات به مشکل بر خورده است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.