جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 6083
ميانگين بازدید: 34315
بازديد کل: 139,155,746
طرح تشکیل دو وزارت خانه حمل و نقل و ساختمان با اولویت بررسی می شود (چهارشنبه 1400/05/06)

ایسنا:
نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل «وزارت حمل و نقل» و «وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین» را با اولویت بررسی می کنند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز ( چهارشنبه) با اعمال تبصره یک ماده ۱۰۰ آیین نامه مبنی بر تقاضای بررسی با اولویت طرح انتزاع بخش ساختمان و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل «وزارت حمل و نقل» و «وزارت ساختمان، شهرسازی و آمایش سرزمین» با ۱۲۰ رای موافقت کردند.

کمال علیپور نماینده قائمشهر به عنوان متقاضی بررسی این طرح با اولویت گفت: حجم سنگینی از کار بر عهده وزارت راه و شهرسازی بوده که نتیجه آن بر زمین ماندن خیلی از کارهای زیرساختی درباره راه و شهرسازی و مسکن است.

وی با اشاره به گرانی مسکن در طول سه سال گذشته گفت: وزارت راه و شهرسازی مسکن را رها کرده است کخ نتیجه آن را می توان در افزایش قیمت مسکن دید.
علیپور با اشاره به وضعیت جاده ها گفت که وزارت راه و شهرسازی وقتی برای پیگیری کارهای زیر ساختی ندارد لذا تفکیک وزارت راه و شهرسازی ضروری است کما اینکه هزینه ای هم برای دولت ندارد چون تمام امکانات موجود بوده و فقط تفکیک صورت می گیرد .

سید غنی نظری نماینده خلخال در مخالف گفت: اولویت جامعه گرانی ها، رتبه بندی معلمان و مسائل و مشکلات حاد جامعه در حوزه اشتغال و نه این گونه طرح هاست.

وی دلیل مشکلات در وزارت راه و شهرسازی را مدیریتی و نه ساختاری خواند و افزود: نباید صورت مساله را پاک کرد؛ این طرح با قانون برنامه ششم مغایرت داشته و باعث گسترش دولت و نه کوچک سازی دولت می شود ضمن اینکه بیشتر کارها در حوزه وزرات راه و شهرسازی قابل واگذاری به بخش خصوصی است پس مشکل فعلی مدیریتی و نه ساختاری است.

معین الدین سعیدی نماینده چابهار به عنوان موافق اظهار کرد: انتزاع حمل و نقل و مسکن یک ضرورت است آن هم با شرایط فعلی که نتوانسته ایم به چشم انداز تولد یک میلیون مسکن برسیم.

وی با بیان اینکه در جاده ها هم بیشترین تصادفات داریم، گفت: با این روند فعلی در حوزه تولید مسکن باید یک قرن طول بکشد تا ایرانی صاحب مسکن شود .این طرح بارمالی ندارد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.