جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 22837
ميانگين بازدید: 36219
بازديد کل: 139,072,948
امکان بررسی میزان مصرف انرژی و سایر پارامترهای ماینرها (چهارشنبه 1400/07/28)

ایسنا:
رئیس پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف تأکید کرد: با افتتاح آزمایشگاه تجهیزات استخراج فراورده‌‎های پردازشی رمزگذاری شده رمزارزها (ماینرها)، امکان سنجش وضعیت دستگاه‌های ماینر از لحاظ مصرف انرژی و سایر پارامترها مانند سروصدا، میزان دما و بحث‌های فرکانسی فراهم شده است.

دکتر سید محمد طباطبایی قمی، رئیس پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، در حاشیه مراسم افتتاح نخستین آزمایشگاه تجهیزات استخراج فراورده‌‎های پردازشی رمزگذاری شده رمزارزها (ماینرها) در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت وجود آزمایشگاه‌های مرجع در کشور گفت: یکی از مأموریت‌های مجموعه جهاد دانشگاهی، راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرجع در مواقع بحرانی و شرایطی است که کشور به آن نیاز دارد. موارد متعددی در این زمینه داشتیم که به عنوان نمونه می‌توان به بحث آبیاری تحت فشار، دستگاه‌های تستر گیربکس، پلیمرها اشاره کرد. آزمایشگاه سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند نیز یکی از این موارد است که برای تست دستگاه‌های الکترونیکی مانند لپ‌تاپ‌ها، پرینترها، کامپیوترها و سیستم‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در آزمایشگاه سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند مرکز خدمات تخصصی پدافند غیرعامل سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، دستگاه‌ها از 3 جهت میزان مصرف انرژی، ایمنی و امنیت، و مسائل کیفی مانند نویز و سایر موارد  مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

رئیس پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف افزود: اخیراً با توجه به مشکلات رمزارزها و مسائلی که در این زمینه وجود داشت، از جمله ورود دستگاه‌های بی‌کیفیت به کشور، (براساس رسالت جهاد دانشگاهی) احساس وظیفه کردیم تا به این حوزه ورود پیدا کرده و آزمایشگاهی را راه‌اندازی کنیم تا کیفیت دستگاه‌های استخراج رمزارزها را مورد سنجش دقیق قرار دهیم. امروزه هزاران دستگاه استخراج رمزارز به کشور وارد شده و تعداد زیادی نیز به صورت قانونی و غیرقانوی به کشور وارد شده‌اند که اکثر این دستگاه‌ها، بی‌کیفیت هستند و مشکلات زیادی برای شبکه برق کشور ایجاد کرده‌اند.

اهمیت نظارت بر کیفیت دستگاه‌های ماینر

دکتر طباطبایی قمی تأکید کرد: طبق برآورد وزارت نیرو، مصرف روزانه این دستگاه‌ها بالغ بر 2 هزار مگاوات است که عدد بسیار بالایی بوده و تقریباً نزدیک به مصرف یک نیروگاه کشور است. بنابراین نظارت بر کیفیت ماینرها بسیار مهم است. در این آزمایشگاه می‌توانیم با ارزیابی و نظارت دقیق و گریدبندی کردن دستگاه‌ها، تا حدود 50 درصد مصرف برق و انرژی را کاهش دهیم که عدد بسیار بزرگی معادل یک هزار مگاوات تقریباً معادل نیروگاهی مثل نیروگاه اتمی بوشهر است. نخستین آزمایشگاه استخراج فراورده‌‎های پردازشی رمزگذاری شده رمزارزها (ماینرها) با همکاری وزارت صمت، وزارت نیرو و سازمان ملی استاندارد، در آزمایشگاه سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند مرکز خدمات تخصصی پدافند غیرعامل سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف و همزمان با ایام میلاد رسول اکرم (ص) افتتاح شد و امیدواریم بتوانیم این کار را گسترش داده و نظارت‌های بهتری در این حوزه داشته باشیم.

امکان بررسی میزان مصرف انرژی و سایر پارامترهای ماینرها

رئیس پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف افزود: آمادگی پذیرش دستگاه‌های متقاضیان را داریم. صاحبان این دستگاه‌ها می‌توانند با مراجعه به این آزمایشگاه، وضعیت دستگاه خود را از لحاظ مصرف انرژی و سایر پارامترها مانند سروصدا، میزان دما، بحث‌های فرکانسی، مورد ارزیابی قرار دهند. این کار هم به نفع مصرف‌کننده و صاحب دستگاه است که باعث کاهش مصرف میزان انرژی می شود و هم به نفع مردم و شبکه برق کشور است. خاموشی‌هایی که اتفاق افتاد، هم به صنعت کشور و هم به مصرف‌کنندگان آسیب وارد کرد.

دکتر طباطبایی قمی گفت: اتفاقی که در کشور افتاده است، دادن سوبسید در حوزه برق است که چندین برابر ارزان‌تر از کشورهای دیگر است و از این جهت، ایران بهترین مکان برای استخراج رمزارزها است که باعث می‌شود دستگاه‌های بی کیفیت به کشور سرازیر شوند. دستگاه‌های بی کیفیت مصرف انرژی زیادی دارند و به اقتصاد کشور آسیب می‌زنند. نوع مصرف این دستگاه‌ها به صورت خطی است و مانند برق خانگی نیست که نوسان داشته باشد؛ از این جهت خسارت زیادی به شبکه برق کشور وارد می‌کند.

رئیس پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف تأکید کرد: راه‌اندازی این آزمایشگاه یک اقدام ملی بود و جهاد دانشگاهی به دلیل بی طرف بودن، متخصص بودن و گستردگی این سازمان در سطح کشور می تواند نقش مؤثری ایفا کند. سازمان ملی استاندارد، این استاندارد را به گمرکات و وزارتخانه‌ها ابلاغ کرده است؛ اما تا پیش از این آزمایشگاهی برای تست ماینرها در کشور وجود نداشت و خوشبختانه از امروز، امکان ارزیابی کیفیت ماینرها در کشور فراهم شده است. امیدواریم این اتفاق خوب ادامه پیدا کرده و به سر و سامان دادن به موضوع دستگاه‌های استخراج رمزارز در کشور کمک کند. از همه مسئولانی که در این مسیر ما را یاری کردند و امروز در مراسم افتتاح آزمایشگاه حضور داشتند، تشکر می‌کنم.

نخستین آزمایشگاه تجهیزات استخراج فراورده‌‎های پردازشی رمزگذاری شده رمزارزها (ماینرها) به عنوان نخستین و تنها مرجع آزمون معیار مصرف انرژی در ماینرها (تجهیزات استخراج رمزارزها)، در آزمایشگاه سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند مرکز خدمات تخصصی پدافند غیرعامل سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف و با حضور پرویز محمد نژاد، رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، حسن نژاد، معاون مدیرکل طرح و برنامه وزارت صمت، دکتر خدادادی، مجری طرح رمزارزها از وزارت نیرو، دکتر ابراهیم نژاد از وزارت نیرو، دکتر عفت نژاد، معاون مدیرکل نظارت و انتقال برق کشور وزارت نیرو، دکتر علیرضا آخوندی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، دکتر سید محمد طباطبایی قمی، رئیس پژوهشکده توسعه تکنولوژی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، حمیدرضا عابدی، مدیر آزمایشگاه سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند مرکز خدمات تخصصی پدافند غیرعامل جهاد دانشگاهی صنعتی شریف حضور داشتند.

آزمایشگاه سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند مرکز پدافند غیر عامل سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف با دریافت گواهی نامه تایید صلاحیت آزمون معیار مصرف انرژی در ماینرها (تجهیزات استخراج رمز ارزها) از سازمان ملی استاندارد ایران (مرکز ملی تائید صلاحیت ایران)، به عنوان اولین آزمایشگاه و تنها مرجع آزمون در کشور می‌باشد که در این زمینه فعالیت می‌کند. این نخستین گواهینامه‌ای است که در زمینه تایید استاندارد معیار مصرف انرژی تجهیزات استخراج رمز ارزها (ماینر) از سوی سازمان ملی استاندارد ایران صادر می شود و پیش از این، چنین گواهینامه‌ای صادر نشده و آزمایشگاهی برای تایید استاندارد مصرف انرژی ماینرها در کشور وجود نداشت.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.