جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 21134
ميانگين بازدید: 44804
بازديد کل: 138,235,491
احیای کارخانه های تعطیل شده در دستور کار وزارت کار قرار دارد (چهارشنبه 1400/10/29)

ایرنا:
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: احیای کارخانه های تعطیل شده و راه اندازی خط های تولید به طور جدی در دستورکار وزارت مردم قرار دارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،« حجت الله عبدالملکی» در  بازدید از شرکت کارخانجات تولیدی تهران گفت: شرایط کارخانه های تعطیل شده بررسی می شود و با برنامه مشخص و دقیق، دوباره آن ها را به چرخه تولید کشور باز می گردانیم.

وی ، با اشاره بر تاکیدات رهبری درخصوص تسریع جهش تولید در کشور، تصریح کرد: دولت سیزدهم با عزم جدی پیگیر احیای صنایع تولیدی در سراسر کشور است.

گفتنی است کارخانجات «تولیدی تهران» (سهامی عام)، از قدیمی‌ترین برندهای صنعتی کشور، در سال ۱۳۳۶ به ثبت رسیده و با ظرفیت 17 هزار و 200 تن در ۱۲ واحد تولیدی در سال ۱۳۳۹ آغاز به کار کرد.

این شرکت در اوایل دهه هفتاد با یک هزار و ۵۰۰ نفر نیرو به تولید انواع پتو، منسوجات، فوم و ابر، ژرسنج (چرم مصنوعی)، ملامین، سفره و کف‌پوش و دیگر محصولات با پایه PVC مشغول بوده و همچنین در اوایل دهه ۸۰ با وارد کردن دستگاه تولید چرم مصنوعی از ایتالیا برای اولین بار در ایران، تولید چرم مصنوعی را نیز به تولیدات خود افزود.

از اوایل دهه ۹۰ ضعف ساختار مدیریتی، روزآمد نشدن واحدها، نبود صرفه اقتصادی و فقدان توان رقابت با صنایع کوچک‌تر از نظر قیمت، به‌تدریج به توقف فعالیت واحدهای تولید فوم و ابر، نساجی، پتوبافی و ملامین‌سازی منجر شد.

حضور نیروی کار مازاد در کنار سوءمدیریت‌ها و تخلفات و تبانی‌های مدیران وقت کارخانه، به‌تدریج به کاهش سوددهی و در نهایت، زیان‌ده شدن کارخانه از سال ۱۳۹۲ منتهی شد و در ادامه با افزایش زیان انباشته (به میزان ۶۰ میلیارد تومان)، مجمع شرکت در سال ۱۳۹۴ تصمیم به تعطیلی کل کارخانجات و بازخرید نیروها گرفت.

 در چند ماه اخیر احیای دوباره کارخانجات تولیدی تهران در دستور کار قرار گرفته و با توجه به زیرساخت قدرتمند و ظرفیت مناسب برای فعالیت این کارخانه، امید می‌رود با اقدام به موقع صندوق بازنشستگی کشوری و حمایت دستگاه‌های ذیربط و جلوگیری از تکرار اشتباهات گذشته، در آینده نزدیک شاهد احیای این کارخانه و بازگشت آن به مسیر رونق و اشتغال باشیم.

در این مراسم، معاونان و مشاوران وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران عامل سازمان‌ها و صندوق‌های تابعه حضور داشتند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.