جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45520
بازديد امروز: 19098
ميانگين بازدید: 35647
بازديد کل: 138,909,699
اولویت بنیاد برکت ایجاد اشتغال در کشور است (چهارشنبه 1400/10/29)

ایرنا:
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: اولویت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایجاد اشتغال در کشور است و بیشتر منابع بنیاد برکت به این سمت هدایت شده است.

علی عسکری روز چهارشنبه در نشست امضای تفاهم‌نامه پیشرفت آبادانی برای سه شهرستان‌ مرزی نهبندان، سربیشه و زیرکوه و تفاهم‌نامه طرح آبا (آشتی با آموزش) بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: مدل ما برای محرومیت‌زدایی متکی بر توانمندسازی و اشتغال است و اگر مساله اشتغال را حل کنیم سایر موارد که مرتبط با محرومیت و موضوعات اجتماعی است نیز به‌تدریج رفع خواهد شد.

وی گفت: در زمینه محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی اولویت ما بر مناطق مرزی است که بتوانیم زیرساخت‌، معیشت، اشتغال و آب را فراهم کنیم زیرا مردم در نقاط مرزی آسیب‌پذیرتر هستند و به لحاظ امنیتی هم ماندگاری جمعیت در مرز برای کشور مهم است.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: اقدامات اجتماعی و محرومیت‌زدایی این ستاد مکرر از سوی مقام معظم رهبری سوال می‌شود و همیشه ایشان تاکید دارند که منتظر گزارش‌های مستمر شما هستیم بنابراین ۲ وظیفه اصلی در ستاد برای خودمان متصور هستیم که یکی کمک به رفع چالش‌ها در نظام اسلامی بوده و وظیفه دیگر محرومیت‌زدایی و توانمندسازی است.

وی با اشاره به کارهایی که ستاد اجرایی می‌تواند در خراسان جنوبی انجام دهد گفت: هلدینگ‌های ستاد براساس ظرفیت‌ها و یکسری قواعد خاص خودشان نسبت به سرمایه‌گذاری در مناطق اقدام می‌کنند که معادن و بخش صنعت خراسان جنوبی این ظرفیت را برای سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های اقتصادی ستاد دارد.

عسکری افزود: در حوزه اجتماعی نیز فعالیت سه بنیاد برکت، بنیاد احسان و بنیاد ۱۵ خرداد را زیرمجموعه ستاد اجرایی داریم که بنیاد ۱۵ خرداد اخیرا به ستاد ملحق شده و در زمینه سلامت و جمعیت فعالیت دارد و در حوزه سلامت می‌تواند این بنیاد در خراسان جنوبی ورود جدی‌تر از قبل داشته باشد.

وی بیان کرد: بنیاد برکت در حوزه اشتغال و اقدامات عمرانی و زیرساخت با تمرکز فعالیت‌ها در روستاها و حاشیه شهرها فعالیت دارد که کارهای محرومیت‌زدایی را در ۲۲۰ محله حاشیه شهر در کشور در دستور کار داریم و بنیاد احسان نیز در زمینه‌های حمایتی، امدادهای فوری در حوادث و اقدامات جهادی فعالیت دارد.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: در معاونت اجتماعی بنیاد برکت، درمان ناباروری زوجین جوان دنبال می‌شود  که در سال جاری درمان ۲ هزار زوج ناباور را در دستور کار قرار دادیم و سهمیه خراسان جنوبی را افزایش خواهیم داد.

وی با بیان اینکه گسترده حمایتی ما در طرح‌های مختلف بالاست افزود: از چند سال گذشته در موضوع پرچالش آب ورود پیدا کردیم و در سال جاری تعهد مرمت ۳۰۰ رشته قنات در کشور را داریم همچنین در زمینه آبرسانی به روستاها هم ورود پیدا کردیم و آبرسانی به هزار و ۴۰۰ روستا را تعهد داریم.

عسکری گفت: اگر در روستاها آب شور وجود دارد که بتوانیم با آب شیرین‌کن‌های کوچک آب روستاها را تامین کنیم، حاضر هستیم در این زمینه هم سرمایه‌گذاری کنیم.

وی افزود: ما در خراسان جنوبی تعهد داریم که زنجیره هاب شتر را تکمیل کنیم و کار مجموعه ستاد در خراسان جنوبی تکمیل شده است و باید سایر تعهدات از جمله ایجاد کشتارگاه هم انجام شود.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان کرد: تعهد مدرسه‌سازی در خراسان جنوبی به اتمام رسیده که آمادگی قرارداد و تفاهم‌نامه جدید برای مشارکت در اجرای پروژه‌ها را داریم و کارها را در همین سال جاری شروع خواهیم کرد، در زمینه پروژه‌های آبرسانی، احداث خانه‌های عالم و مساجد، تامین جهیزیه و برخی زیرساخت‌های روستایی نیز به‌صورت جدی ورود پیدا خواهیم کرد.

وی گفت: در زمینه هزینه‌های مواد اولیه دندانپزشکی با توجه به گرانی آنها کمک خواهیم کرد و سایر نیازهای حوزه سلامت استان منتقل شود تا کمک کنیم.

عسکری بیان کرد: آمادگی داریم درمان دندان‌های کودکان معلول استان را بدون هیچ هزینه‌ای در تهران با توجه به وجود مرکز مجهز انجام دهیم همچنین در درمان افراد سرطانی با توجه به ردیف‌هایی که داریم می‌توانیم کمک کنیم.

وی همچنین از استاندار خراسان جنوبی خواست نماینده‌ای را معرفی کند تا در مرکز تعهدات برای سال ۱۴۰۱ جمع‌بندی و دنبال شود.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی به‌صورت دقیق احصا و جمع‌‎بندی شود تا با توجه به دغدغه‌مندی معاون اول رییس جمهور برای رفع محرومیت در خراسان جنوبی و با مشارکت ستاد این موارد را نهایی کنیم و دولت هم اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: تعهدات، زمینه‌های سرمایه‌گذاری استان و کارهای جاری در قالب پیش‌نویس در استان ارائه تا با حضور معاون اول رییس جمهور نهایی شود و با همراهی دولت و ستاد اجرایی اقدامات به سرانجام خوبی در استان برسد.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت هم در این نشست گفت: بنیاد برکت تاکنون در خراسان جنوبی هشت هزار و پنج طرح اقتصادی با ظرفیت اشتغال ۳۵ هزار و ۹۵۹ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار و ۲۷۵ میلیارد ریال اجرا کرده است.

مرتضی نیازی افزود: از این تعداد طرح اقتصادی ۱۲ طرح بنگاه‌محور با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۴ میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار و ۲۸۰ نفر، هفت هزار و ۹۷۱ طرح اجتماع‌محور سحاب است که در این این طرح‌ها برای ایجاد اشتغال ۲۳ هزار و ۹۱۳ نفر در مجموع هشت هزار و ۹۹۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی گفت: همچنین ۲۱ طرح تسهیلات‌محور با ظرفیت اشتغال ۷۶۱ نفر و سرمایه‌گذاری سه هزار و ۲۲ میلیارد ریال در خراسان جنوبی اجرا شده است.

نیازی با بیان اینکه یک طرح کارگاهی با سرمایه‌گذاری سه میلیارد ریال در این استان اجرا شده است گفت: ۵۳۰ پروژه عمرانی و زیربنایی نیز به ارزش ۶۶۱ میلیارد ریال شامل ۷۲ مدرسه، ۲۰ مسجد، ۳۱۸ باب مسکن اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گسترش توسعه‌گری پردیس وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هم گفت: تفاهم‌نامه طرح اجتماع‌محور هاب شتر تفاهم‌نامه سال ۹۸ بین ستاد اجرایی و استانداری خراسان جنوبی به امضا رسید و علاوه بر اینکه این طرح براساس ظرفیت بومی منطقه اجرا شده، همه تلاش پردیس این بوده که از ظرفیت‌های نیروی انسانی داخلی استفاده کنیم.

حسن حیدری افزود: در زمینه زیربنایی اقدامات خوبی در این طرح انجام شده و حدود ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در زمینه دام پرداخت شده که پنج هزار نفر اشتغال در استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه زیربنایی هفت طرح در شهرستان‌های مختلف اجرا شده است گفت: ایستگاه قرنطینه بجد در نزدیکی بیرجند و ایستگاه قرنطینه حیدرآباد در نهبندان از مهمترین این طرح‌های زیربنایی است.

حیدری با بیان اینکه میدان دام و کشتارگاه در شهرستان نهبندان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که کشتارگاه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد افزود: در شهرستان زیرکوه هم کشتارگاه دام ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ایجاد کشتارگاه در بشرویه و طبس هم در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: خرید تضمینی شیر شتر را اولین بار در کشور در خراسان جنوبی داشتیم و ۲۵۰ تن شیر شتر را خریداری کردیم همچنین تلاش ما فعال‌سازی کارخانجات لبنی تعطیلی و نیمه‌فعال استان است و در این زمینه ورود پیدا کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی هم گفت: این ستاد در ۶۶۰ طرح زیربنایی استان مشارکت کرده که تاکنون ۴۹۶ طرح عمرانی و زیربنایی با سرمایه‌گذاری ۸۲ میلیارد تومان اجرایی شده است.

سید مجتبی موسوی ادامه داد: همچنین ۲۱۰ پروژه عمرانی تا پایان سال ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: بنیاد برکت در زمینه توانمندسازی اقتصادی، توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی تاکنون هفت هزار و ۹۷۵ طرح با سرمایه‌گذاری هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان انجام داده که موجب اشتغالزایی ۳۲ هزار نفر در استان شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی خراسان جنوبی اظهار داشت: از این تعداد ۱۲ طرح بنگاه‌محور با ظرفیت اشتغال ۱۱ هزار و ۲۸۰ نفر، هشت هزار و ۶۳ طرح اجتماع‌محور با ظرفیت اشتغال ۲۱ هزار و ۹۴۰ نفر و ۲۱ طرح تسهیلات‌محور با ظرفیت اشتغال ۷۶۰ نفر بوده است.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه توانمندسازی، توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی برای سال جاری ۲ هزار و ۶۰۰ طرح پیش‌بینی کرده که تاکنون حدود سه هزار طرح اقتصادی اجتماع‌محور با سرمایه‌گذاری ۳۵۱ میلیارد تومان انجام شده است.

موسوی افزود: همچنین درخصوص سند توسعه شهرستان نهبندان و اجرای طرح پیشرفت آبادانی این شهرستان ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده که طی ۲ سال این اعتبار در نهبندان هزینه خواهد شد.

در این نشست که با حضور نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف و نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی همراه بود، تفاهم‌نامه‌های پیشرفت آبادانی برای سه شهرستان نهبندان، سربیشه و زیرکوه و تفاهم‌نامه طرح آبا (آشتی با آموزش) بنیاد احسان امضا و مبادله شد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.