جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 3585
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,253,175
تامین زمین 1.5 میلیون واحد مسکونی/ سامانه کد رهگیری به وزارت راه منتقل شد (دوشنبه 1401/04/13)

خبرگزاری فارس:
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتصال سامانه کد رهگیری به وزارت راه، گفت: در دولت قبل سامانه ملی املاک و اسکان رونمایی شد اما فقط دو میلیون نفر در این سامانه خوداظهاری کردند و پس از آن نیز سامانه هک شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس وزیر راه و شهرسازی در ساعت پایانی روز گذشته با حضور در برنامه صف اول، مسکن را نیاز اساسی مردم تلقی کرد و اظهار داشت: قانون جهش تولید مسکن ساخت یک میلیون واحد مسکونی را به دولت ابلاغ کرده و از طرفی این مسئله وعده آقای رئیس‌جمهور است که ما تعهد کردیم، آن را انجام بدهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در گام ابتدایی برنامه ریزی برای پروژه را شروع کردیم گفت: مسئله ثبت نام نهضت ملی مسکن به سرعت انجام پذیرفت و تاکنون ۵.۲ دهم میلیون نفر ثبت نام کردند و ۳.۶ میلیون نفر هم به عنوان متقاضی واجد شرایط شناسایی شدند.

*زمین لازم برای 1.5 میلیون مسکن تامین شد

وزیر راه و شهرسازی در بیان آمار تامین زمین اظهار داشت: تاکنون زمین ۱.۵ میلیون مسکن به طور کامل تامین شده و تامین زمین برای ۱.۳ میلیون واحد مسکونی در مراحل الحاق قرار دارد.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به ساخت ۸۰۰ هزار مسکن روستایی در نهضت ملی مسکن بیان کرد: در مسکن مهر زمین دولتی تامین شده برای یک میلیون و ۶۰ هزار واحد مسکونی بود و ما در نهضت ملی مسکن طبق قول خود در گام اول بانک زمین را تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با قانون جهش تولید مسکن در حوزه زمین تعارض جدی دارد و همین مسئله سبب شده تا هیچ دستگاه دولتی به غیر از وزارت راه شهرسازی در تامین زمین نهضت ملی مسکن نقش نداشته باشد.

قاسمی با اشاره به اینکه در کلانشهرها برنامه توسعه شهری نداریم گفت: در شهرهایی که زمین محدودیتی ندارد ساخت واحدهای مسکونی یک طبقه را در دستور کار قرار دادیم و توسعه ۴۰ شهر جدید و شهرک نیز مانند شهر جدید ایوانکی در اطراف تهران انجام خواهد شد.

*نهضت ملی مسکن متقاضی محور است

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن متقاضی محور است گفت: ما در گام ابتدایی با شناسایی متقاضی فرایند ساخت مسکن راه از طریق مدل‌های متنوع نظیر خودمالکی، قراردادهای سه جانبه و سایر شیوه‌ها ادامه می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر ساخت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در مراحل مختلف ساخت قرار دارد و پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به تعیین تکلیف مسکن مهر تا پایان سال جاری افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۰ هزار مسکن مهر تحویل شده و در حال حاضر ۱۹۰ هزار مسکن مهر تحویل نشده داریم که تیم مجزایی را برای این مسئله در نظر گرفتیم و قصد داریم تا پایان سال تا جایی که امکان دارد پرونده مسکن مهر را ببندیم.

*سامانه کد رهگیری به وزارت راه منتقل شد

قاسمی با اشاره به بسته حمایتی بازار اجاره مسکن گفت: موجران و مستاجران تا حد زیادی در مصوبه سران قوا تعیین تکلیف شده اند و همه در سراسر کشور موظف به اجرای این قانون هستند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تسهیلات ودیعه مسکن گفت: مصوب کردیم ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن برای مستاجران در نظر گرفته شود که می‌تواند بخشی از مشکلات مردم را حل کند.

قاسمی ادامه داد: سامانه کد رهگیری از وزارت صنعت معدن و تجارت به وزارت راه و شهرسازی انتقال پیدا کرده و می‌توانیم این اطمینان را بدهیم در سال‌های آتی دیگر شاهد تخلف بنگاه‌های معاملات املاک نخواهید.

*سامانه ملی املاک و اسکان در دولت قبل هک شد

این مقام مسئول با اشاره به سامانه ملی املاک و اسکان گفت: در دولت قبل سامانه رونمایی شد اما تنها دو میلیون نفر در این سامانه خود اظهاری کردند و پس از آن نیز سامانه هک شد و مشکلات گسترده‌ای برای آن به وجود آمد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز اطلاعات ۶۲ میلیون نفر را در سامانه ملی املاک و اسکان داریم و به دنبال تکمیل سامانه هستیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم در بیان اینکه سامانه در حال حاضر تکمیل نشده و آمارهای خانه‌های خالی متفاوت است گفت: تاکنون ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در سامانه ملی املاک و اسکان شناسایی شده و سازمان امور مالیاتی برای آن تعرفه مالیاتی صادر کرده است.

وی افزود: ما از دستگاه‌های دیگر خواهش می‌کنیم تا اطلاعات را در این سامانه ثبت کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه ما در جاهایی مسکن سازی کردیم که معماری و شهرسازی نداشتیم گفت: کاملاً مصمم هستیم تا معماری اسلامی ایرانی را در نهضت ملی مسکن احیا کنیم.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.