جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 7310
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,256,900
تب فروش NFT سرد شد (سه شنبه 1401/04/14)

ایسنا:
رویای NFT یا توکن غیرقابل معاوضه نمرده اما آسیب شدیدی دیده است.

به گزارش ایسنا، قیمت توکنهای غیرقابل معاوضه (NFT) که دارایی‌های دیجیتالی معرف یک آیتم دیجیتالی مانند تصویر، ویدئو یا حتی زمین در دنیاهای مجازی هستند، سال میلادی گذشته به حدی سریع افزایش پیدا کرد که در برخی مواقع، دلالان آنها را ظرف چند روز برای کسب سود بیشتر، می‌فروختند.

بازار NFT سال گذشته که خریداران این دارایی‌های پرریسک میلیاردها دلار هزینه کرده و قیمتها و سود در این بخش را بالا بردند، درخشش پرشکوهی داشت. اما حجم فروش ماهانه در اوپن سی (OpenSea) که بزرگترین بازار NFT است، در ژوئن به ۷۰۰ میلیون دلار در مقایسه با ۲.۶ میلیارد دلار در ماه مه کاهش پیدا کرد و اختلاف فاحشی با رکورد پنج میلیارد دلار در ژانویه داشت.

طبق اعلام وب سایت NonFungible.com که فروش بلاکچین‌های اتریوم و رونین را رصد می‌کند، تا اواخر ژوئن، میانگین فروش NFT به ۴۱۲ دلار در مقایسه با ۱۷۵۴ دلار در اواخر آوریل، سقوط کرد. به گفته مدیر این وب سایت، بازار نزولی کریپتو قطعا روی فضای NFT تاثیر گذاشته است. ما شاهد دلالی زیاد و هیاهوی زیادی حول این نوع دارایی بودیم اما اکنون به نظر می‌رسد این هیاهوها فروکش کرده و افراد دریافته اند دو روزه، میلیونر نخواهند شد.

بازار NFT همسو با رمزارزها که معمولا برای پرداخت پول این دارایی‌ها استفاده می‌شوند، ریزش کرده است و این ریزش همزمان با اقدام بانکهای مرکزی برای افزایش نرخهای بهره و مبارزه با تورم روی داده که ریسک گریزی را تشدید کرده است.

بیت کوین در مدت شش ماه از سال حدود ۵۷ درصد و اتر ۷۱ درصد سقوط کرده است.

از نظر منتقدان، این ریزش بی‌منطق بودن خرید چنین دارایی‌هایی را تایید می کند. فردی که NFT نخستین توییت جک دورسی، یکی از بنیانگذاران توییتر را سال میلادی گذشته به مبلغ ۲.۵ میلیون دلار خریداری کرده بود، هنگامی که در آوریل تلاش کرد این NFT را بفروشد نتوانست حتی در قیمت چند هزار دلار، خریداری پیدا کند.

اما بنوآ بوچ، مدیر جهانی محصول در شرکت تجارت کریپتوی GSR این رکود را زمان مناسبی برای خرید کلکسیون NFT می‌داند. شرکت GSR ماه گذشته ۵۰۰ هزار دلار برای خرید NFT هایی صرف کرد که بوچ آنها را کلکسیونهای ارزشمندی می داند که طرفداران آنلاین زیادی دارند.

با این حال آینده NFT ها کاملا نامعلوم است زیرا دوران نرخ‌های بهره اندک که سرمایه گذاران را تشویق می‌کرد دارایی‌های پرریسک را خریداری کنند، به پایان رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، بعضی از ناظران بازار می‌گویند تاثیر NFT ها روی بازار هنری کاهش پیدا خواهد کرد. در این بین، دورنمای پرسروصدایی که برای متاورس (دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین) متصور شده بود، هنوز تحقق پیدا نکرده است. با این حال علاقمندان انتظار دارند NFT ها صنعت بازی را متحول کنند و به عنوان مثال به گیمرها اجازه دادند اموالی در بازی مانند پوست آواتار، داشته باشند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.