جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45520
بازديد امروز: 5022
ميانگين بازدید: 35902
بازديد کل: 138,929,188
مالیات سردفتران بر اساس کارکرد و درآمد محاسبه می‌شود (سه شنبه 1401/04/14)

ایرنا:
مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: برای اخذ و تعیین مالیات دریافتی، اقلام درآمدی برای سردفتران و دفتریاران بر اساس کارکرد آنها مورد محاسبه قرار گرفت و این امر جایگزین بررسی دستگاه‌های کارت‌خوان شد.

«شاهین مستوفی» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: برخی از مشاغل که در حال ارائه خدمت به مردم هستند، کل وجوهی که توسط دستگاه کارتخوان‌ها دریافت می‌کنند، سهم آنها نیست و متعلق به نهادهای دیگر است که این مشاغل تنها کارمزد دریافت می‌کنند.

وی افزود: در بخش دفاتر اسناد رسمی، دفتریار به‌عنوان صاحبان مشاغل باید اظهارنامه  ارائه دهد و بخش دیگر از حساب دفتریاران جداست که این موارد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور زمالیاتی با بیان اینکه در کارگزاری‌های بیمه نیز بخش عمده وجوه دریافتی متعلق به شرکت بیمه است، گفت: سهم کارگزار تنها کارمزدی است که دریافت می‌کند؛ ازاین‌رو درآمد به‌جای تراکنش‌های کارتخوان موردتوجه و بررسی قرار می‌گیرد.

مستوفی ادامه داد: مشاغلی از جمله دفاتر پلیس+۱۰، دفاتر الکترونیک قضایی، سردفتران، جایگاه‌های سوخت، نمایندگی بیمه و کافی‌نت‌ها شامل بررسی تراکنش‌های کارت‌خوان نمی‌شوند.

وی با اشاره به رعایت عدالت مالیاتی گفت: سازمان امور مالیاتی اطلاعیه‌ای را در راستای ایجاد عدالت مالیاتی صادر کرد تا شرکت‌ها و یا اتحادیه‌هایی که افراد زیرمجموعه آنها فعالیت می‌کنند، اقلام درآمدی مودیان را بر اساس کارکرد آنها اعلام کنند و درآمد واقعی جایگزین تراکنش کارت‌خوان‌ها شود.

مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور زمالیاتی بیان داشت: از آنجایی که فرصت ارائه اظهارنامه مالیات تا ۱۵ تیرماه است و دفاتر املاک نیز قابلیت ارائه اطلاعات را نداشتند، در همین راستا موظف به ارائه اظهارنامه مالیاتی شدند، اما اتحادیه دفترداران اقدام به ارائه اطلاعات کردند.

به گزارش ایرنا، پیش از این علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفته بود با حضور در جلسات متعدد و رایزنی و مکاتبات با وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی کارکرد خالص دفاتر اسناد رسمی پس از کسورات قانونی ۴۰ درصد از درآمد دفاتر در سامانه مالیاتی (فرم تعیین مالیات مقطوع سال ۱۴۰۰)  ثبت و ملاک گردش تراکنش دستگاه کارتخوان حذف شد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.