جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 31349
ميانگين بازدید: 44804
بازديد کل: 138,245,706
صادرات ۱۳.۳ میلیارد دلاری ایمیدرو در سال ۱۴۰۰ (سه شنبه 1401/09/08)

ایرنا:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این سازمان در سال گذشته ۱۳.۳ میلیارد دلار صادرات انجام داد و نقشی موثر در تامین ارز مورد نیاز کشور ایفا کرد که با توسعه صنایع معدنی این رقم قابل افزایش است.

به گزارش ایرنا از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «وجیه‌الله جعفری» در مراسم امضای تفاهم نامه بین ایمیدرو و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح افزود: این سازمان از ابتدای شروع به کار تاکنون بیش از ۲۳ میلیارد دلار در بخش معدن و صنایع معدنی سرمایه گذاری کرده که منجر به ایجاد واحدهای مختلف معدنی و صنایع معدنی شده است.

وی گفت: این سازمان تلاش می کند بستر سرمایه گذاری را در بخش های مختلف معادن و صنایع معدنی دیگر فراهم کند.

رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه‌داد: این موضوع، نیازمند انجام اکتشافات بیشتر و فراهم سازی شرایط برای استفاده از ظرفیت های موجود در کشور است. حوزه اکتشاف در صورت مجهز شدن به فناوری های روز، ظرفیت شناخت بیشتر ذخایر و پتانسیل های بخش معدن را دارد.

آغاز ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع اکتشاف در سال های اخیر

جعفری اذعان‌کرد: ایمیدرو تلاش می کند توسعه را در حوزه اکتشاف، استخراج و فرآوری تداوم بخشد و در سال‌های اخیر نیز شناسایی و پی جویی حدود ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع مناطق جدید را آغاز کرده که بخش قابل توجهی از این مناطق آزادشده و در حال حاضر نزدیک به ۶۰هزار کیلومتر مربع –برای ادامه فعالیت های اکتشافی- در اختیار ایمیدرو است.

به گفته وی، استفاده از ظرفیت های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح می تواند سرعت کار را افزایش دهد.

معاون وزیر صمت افزود: در حوزه مس از نظر میزان ذخایر، رتبه پنجم جهانی را داریم و با اکتشافات پیش رو، این رتبه می تواند بهبود یابد. با توجه به این ذخایر، نیازمند توسعه در حوزه فرآوری هستیم. در حوزه سنگ آهن، نسبت به واحدهای جدید و طرح های در حال اجرا، از نظر ذخایر با کمبود مواجه هستیم و نیاز است اکتشافات بیشتری صورت گیرد.

اجرای طرح تحول اکتشاف

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اجرای طرح تحول اکتشاف توسط ایمیدرو و همکاری سازمان زمین شناسی و معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با دستور وزیر گفت: طرح تحول اکتشاف را برای تهیه نقشه یک ۵۰ هزارم و دسترسی به آنومالی ها و ذخایر جدید را پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: این طرح قرار است ۲ ساله انجام شود و برای اجرای آن به پیمانکاران، مشاوران، تجهیزات و همکاری همه جانبه نیاز است و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح می تواند در این زمینه ما را یاری کند.

وی افزود: تاکنون، بین ۶۰ تا ۸۰ عنصر معدنی در کشور شناسایی شده که کمتر از ۴۰ عنصر فرآوری می شود و بخش هایی که استفاده نمی شود کانی های با ارزشی است که یا میزان ذخیره آن اقتصادی نیست یا امکان فرآوری آن را نداریم.

معاون وزیر صمت خاطرنشان‌کرد: ایمیدرو با هدف ایجاد همگرایی و هم‌افزایی در حوزه پتانسیل یابی معادن، تامین نیازهای تحقیقاتی و نیز بهره‌مندی از ظرفیت های سازمان جغرافیایی برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، اقدام به گسترش همکاری در قالب تفاهم نامه جدید می کند.

رییس هیات عامل ایمیدرو بیان‌داشت: همکاری این ۲ سازمان در قالب تفاهم نامه می تواند کمک کند تا از ظرفیت‌های موجود نظیر نقشه ها، امکانات نرم افزاری و سخت افزاری، تجهیزات و نیز توسعه همکاری ها با معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت و سازمان زمین شناسی برای توسعه اکتشاف و دستیابی به ذخایر معدنی موجود در مناطق مختلف کشور بهره ببریم.

صادرات ۱۳.۳ میلیارد دلاری ایمیدرو در سال ۱۴۰۰

اتمام ۲ هزار نقشه یک‌۵۰ هزارم

سرتیب دوم «مجید فخری» رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در این جلسه با بیان اینکه ارتباط میان این سازمان و ایمیدرو به سال ۹۶ برمی گردد، گفت: در سه سال اخیر تمرکز ویژه ای روی شناسایی معادن داشته ایم که با استفاده از سیستم های سنجش از دور، اقدامات جدی انجام شد.

وی ادامه داد: در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰، روی تهیه و بازنگری نقشه های یک ۵۰ هزارم براساس نقشه های توپوگرافی تمرکز شد و در آبان پارسال ۲ هزار نقشه مذکور به اتمام رسید.

فخری با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در این سازمان در حوزه معدنی، افزود: از سال گذشته، کار تهیه نقشه یک ۵۰ هزارم های ژئومورفولوژی ( با هدف بررسی و شناخت ناهمواری‌های سطح زمین) را با دانشگاه ها و مراکز علمی دارای تجربه زمین شناسی به پیش بردیم و اکنون در زیرساخت تولید این نوع نقشه مشکلی نداریم و می توانیم با سرعت و دقت بالا، کار را جلو ببریم.

وی ادامه داد: به‌جز شناسایی نواحی امیدبخش معدنی، اقدام جدیدی در زمینه پایش برداشت معادن با استفاده از پهپادها انجام داده و می توانیم در این زمینه همکاری کنیم. مکان یابی صنایع و معادن با استفاده از سامانه های بومی یا اپلیکیشن های مکان یابی، قابل استفاده در ایمیدرو است.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در زمینه «مطالعه و بررسی راهکارهای ریسک های محیطی با توجه به داده های موجود ناشی از مطالعات آمایش» و «موضوع انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به معادن و صنایع معدنی، با توجه به اقدامات انجام شده در این حوزه و توپوگرافی مسیریابی آنها» اعلام آمادگی برای همکاری کرد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.