جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 15299
ميانگين بازدید: 34315
بازديد کل: 139,164,962
نیروگاه اتمی دارخوین ظرفیت جدیدی در عرصه صنعت و فناوری کشور ایجاد می‌کند (شنبه 1401/09/12)

ایرنا:
معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: با بهره‌برداری از نیروگاه اتمی کارون، ظرفیت جدیدی در عرصه های صنعتی و فناوری کشور ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اسلامی شنبه در آیین آغاز احداث نیروگاه اتمی کارون در دارخوین در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: به منظور اجرای سند جامع راهبردی که توسعه نیروگاه اتمی یکی از اهداف آن است اولین بخش نیروگاه اتمی که در استان خوزستان به خاطر بدعهدی خارجی‌ها سالیان سال متوقف مانده بود با استفاده حداکثری از توان ساخت داخل آغاز شد.

وی اجرای پروژه را برای جنوب غرب کشور به ویژه استان خورستان مهم و ضروری دانست و افزود:از دیرباز مطالعات این طرح انجام شده بود و این مرحله شامل آماده سازی سایت برای احداث ساختمان اصلی است.

رئیس سازمان اتمی ایران اظهار داشت: امیدواریم در گام اول ساخت نیروگاه‌های کوچک بتوانیم نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی دارخوین را احداث کنیم تا فصل جدیدی در ظرفیت صنعتی و فناوری کشور ایجاد کنیم و همچنین این فناوری را در سطح کلی نیز گسترش دهیم.

وی افزود: با احداث این نیروگاه، فن آوری کشور در حوزه نیروگاه اتمی آغاز می‌شود و از پرتو آن صنعت کشور ارتقا و این فن آوری در گستره ملی گسترش داده خواهد شد.

عملیات احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی «کارون» با حضور مهندس محمد اسلامی؛ معاونان وی و جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای کشور صبح روز شنبه، دوازدهم آذرماه در شهرستان دارخوین استان خوزستان آغاز شد.

نیروگاه اتمی «کارون» از نوع آب سبک تحت فشار (PWR) با ظرفیت تولید برق ۳۰۰ مگاوات در زمینی به مساحت تقریبی ۵۰ هکتار در مجاورت رود کارون در نزدیکی شهر دارخوین از توابع شهرستان شادگان واقع در استان خوزستان احداث خواهد شد.

نیروگاه‌های آب سبک تحت فشار، رایج ترین نیروگاه‌های اتمی در سطح جهان هستند که از آب سبک به عنوان خنک‌کننده و کند کننده بهره می‌گیرند و سوخت این نوع راکتورها از نوع اکسید اورانیوم و با غنای حدود ۴ درصد است.

احداث این نیروگاه در راستای ماموریت سازمان انرژی اتمی برای تولید برق هسته‌ای از طریق احداث نیروگاه‌های اتمی بومی بوده و زمان تقریبی اجرای این طرح ۸ سال پیش‌بینی شده است که با استفاده از حداکثر توانمندی داخلی کشور در حوزه‌های طراحی، تامین تجهیزات و احداث نیروگاه‌های اتمی اجرا می‌شود و به‌بهره‌برداری می‌رسد.

برآورد مالی اجرای این طرح حدود ۲ میلیارد دلار است و از جمله مزایای احداث و بهره‌برداری از این پروژه می‌توان به تامین برق منطقه اشاره کرد.

گفتنی است به‌منظور اجرای عملیات احداث نیروگاه اتمی کارون شرکت‌های داخلی نسبت به ساخت تجهیزات مکانیکی ثابت نیروگاه و همچنین طراحی و ساخت پمپ‌های خنک‌کننده مدار اول و ایمنی نیروگاه اقدام خواهند کرد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.