جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 29134
ميانگين بازدید: 44804
بازديد کل: 138,243,491
عرضه ربع‌سکه بورسی به ثبت‌کنندگان قیمت‌های نامتعارف‌‌ متوقف شد (سه شنبه 1401/11/11)

خبرگزاری فارس:
سخنگوی بانک مرکزی گفت: از امروز طبق مصوبه بانک مرکزی و مکاتبه با بورس کالا، به کسانی که قیمت‌های غیرمتعارف بالا و بسیار بیشتر از نرخ‌‌های بانک مرکزی در ثبت سفارش ربع‌سکه بورسی درج می‌کنند، سکه فروخته نمی‌شود‌.


مصطفی قمری وفا در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به ثبت نرخ‌‌های نامتعارف و بالا از سوی عده‌ای در عرضه ربع سکه بورسی، اظهار داشت: از امروز طبق مصوبه بانک مرکزی و مکاتبه با بورس کالا، به کسانی که قیمت‌های غیرمتعارف بالا و بسیار بیشتر از نرخ‌‌های بانک مرکزی در ثبت سفارش ربع‌سکه بورسی اقدام می‌کنند به آنها سکه فروخته نمی‌شود‌.

* فروش 10 هزار و 205 قطعه ربع سکه بهار آزادی در بورس کالا

ا‌مروز 10 بهمن و در پنجمین روز از مرحله دوم عرضه گسترده ربع سکه بهار آزادی در بورس کالا، تعداد  10 هزار و 205 قطعه ربع سکه بهار آزادی تا قیمت 8 میلیون و 301 هزار تومان به متقاضیان فروخته شد.

‌عرضه ربع سکه طلای بهار آزادی در بورس کالا در این مرحله به صورت گواهی سپرده ناپیوسته بوده و فرآیند کشف قیمت جدید در عرضه مربوطه هم به صورت ثبت سفارش دفتری با قیمت‌های مختلف است.

مطابق شرایط عرضه ربع سکه طلا در بورس کالا، تمامی اشخاص حقیقی بالای 18 سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه ربع سکه طلای بهار آزادی را خریداری کنند.

خریداران می توانند پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس کالا، به خزانه بانک رفاه مراجعه کرده و با ارائه اسناد مربوط به  بورس، به صورت فیزیکی معادل سکه‌های خریداری شده را تحویل بگیرند.

بانک مرکزی همچنین در نامه ای به شرکت بورس کالای ایران تاکید کرد، مبلغ 9٪ مالیات بر ارزش افزوده در قیمت کشف شده معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلای ربع بهارآزادی خزانه بانک رفاه، محاسبه شده است؛ لذا مبلغ دیگری با عنوان هزینه مالیات بر ارزش افزوده از متقاضیان اخذ نمی‌شود.

دیروز خبرگزاری فارس نوشت که: در ثبت سفارش ربع سکه‌های بورسی به تازگی ارقامی در حدود ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ۱۳ میلیون تومان، ۱۱ میلیون و 9 میلیون تومان ثبت می‌شود.

در ابتدا عده‌ای معتقد بودند این پیشنهادات از سوی افراد ناشی و کم‌اطلاع از قیمت سکه در بازار ارائه می شود اما بررسی دقیق تر حکایت از این دارد که این افراد با سرمایه های کلان، با ارائه پیشنهاداتی با این ارقام، به دنبال افزایش متوسط بهای فروش ربع سکه در بورس کالا و همچنین دمیدن در تنور افزایش قیمت ها در بازار سکه و ارز هستند.

درواقع ممکن است کسی یا کسانی چنین درخواست هایی را برای خرید سکه مطرح می‌کنند که دارنده صدها یا هزاران سکه با قیمت‌های بسیار کمتر باشند و تلاش می‌کنند با حباب‌سازی، سکه‌های خود را با قیمتی بسیار بالاتر از ارزش ذاتی به فروش برسانند.

در حال حاضر شیوه قیمت‌گذاری براساس ثبت سفارش دفتری و با قیمت‌های مختلف است. بنابراین به نظر می‌رسد برای جلوگیری از این سوءاستفاده‌ها باید دامنه قیمت برای ارائه پیشنهادات خرید تعیین شود به‌طوری که امکان ثبت تقاضا اندکی بیش از قیمت معاملات بازار وجود نداشته باشد. با این روش افرادی که به دنبال حباب سازی در قیمت سکه و ارز هستند، امکان فعالیت در بورس کالا نخواهند داشت و هدف بانک مرکزی برای کاهش حباب قیمت سکه محقق می‌شود.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.