جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45522
بازديد امروز: 20404
ميانگين بازدید: 44914
بازديد کل: 138,269,994
هشدار مهم سازمان بورس به مردم (چهارشنبه 1401/12/24)

سایت طلا:
رییس اداره پیشگیری از ناهنجاری‌ها و ارتقای سلامت بازار سرمایه سازمان بورس از مردم خواست تا نسبت به تصمیمات خود در معاملات بورسی مراقبت‌های لازم را داشته باشند.


به گزارش سایت طلا از سازمان بورس، «محمدمهدی منتظری» با بیان اینکه یکی از بسترهای آسیب‌زا اعتماد نابجا به برخی شبکه‌های اجتماعی است، افزود: تجربه نشان داده که برخی سودجویان از طریق کانال‌ها و گروه‌های مجازی به خرید یا فروش سهام خاصی توصیه می‌کنند و از این طریق سرمایه مردم را جذب و آن‌ها را متضرر می‌کنند.

وی اعلام کرد: تقلب و کلاهبرداری در همه جای دنیا از طریق شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌شود یکی از راه‌های مقابله با آن را آگاهی مردم از ماهیت چنین افراد و کانال‌هایی دانست.

منتظری در ادامه بیان کرد: چنانچه سهامداران مشاهده کردند اشخاصی در فضای مجازی یک یا چند سهام خاص را تبلیغ و آن‌ها را برخلاف واقعیت سودآور نشان می‌دهند، بدانند که این اشخاص ضمن تبلیغ سهام خود به خرید آن اقدام می‌کنند و پس از خریدهای سنگین مردم و بالا رفتن کاذب قیمت اقدام به فروش سهام خود کرده و از این طریق سودجویی می‌کنند. این یکی از روش‌های متداول دستکاری بازار از طریق فضای مجازی است که ضروری است در این خصوص آگاهی لازم کسب شود.

وی بیان کرد: این اقدامات در ماه‌های گذشته در کشور آمریکا نیز مشاهده و توسط نهاد ناظر گزارش شده است. بنا بر گزارش واحد تحقیق و توسعه شرکت بورس اوراق بهادار تهران، کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا در دسامبر ۲۰۲۲ هشت نفر را به اتهام کلاهبرداری از طریق فضای مجازی متهم کرده است. هفت نفر از این افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی خود را به عنوان افراد موفق در زمینه معاملات معرفی کرده و از این طریق صدها هزار دنبال کننده در توییتر و اتاق‌های گفتگوی مربوط به خرید و فروش سهام جذب کرده‌اند.

رئیس اداره پیشگیری از ناهنجاری‌ها و ارتقای سلامت بازار سرمایه افزود: این افراد با خرید برخی سهام هم‌زمان در فضای اجتماعی آن‌ها را تبلیغ کرده و با افزایش قیمت اقدام به فروش آن نموده و کسب سود می‌کردند. این افراد مجموعاً ۱۰۰ میلیون دلار سود غیرقانونی از این طریق کسب کرده‌اند.

منتظری تشریح کرد: نهاد ناظر (sec) نام و اکانت این افراد را منتشر کرده و شکایتی در دادگاه ایالتی ثبت کرده است. در یک اقدام موازی وزارت دادگستری و دادستانی آمریکا نیز به دنبال ثبت اتهامات این افراد هستند. هشتمین متهم نیز به معاونت در کلاهبرداری متهم است که از طریق انتشار پادکست این افراد را به عنوان افراد موفق به مردم معرفی می‌نموده و مبالغی را دریافت می‌کرده است.

رئیس اداره پیشگیری از ناهنجاری‌ها و ارتقای سلامت بازار سرمایه سازمان بورس در پایان از مردم خواست تا نسبت به تصمیمات خود در معاملات بورسی مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.