جستجو
صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی تعرفه ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45519
بازديد امروز: 6495
ميانگين بازدید: 33892
بازديد کل: 139,190,822
رتبه ۱۳ جهان در تولید خودروهای سواری به ایران رسید (یک شنبه 1401/12/28)

ایرنا:
سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری از رشد بیش از ۲ برابری تولید خودروهای سواری در ایران نسبت به متوسط جهانی در سال ۲۰۲۲ خبر داد و ایران را سیزدهمین تولیدکننده بزرگ این خودروها در جهان معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری با انتشار آمار تولید خودروی جهان در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد ۶۱ میلیون و ۵۹۸ هزار دستگاه خودرو سواری در جهان طی این سال تولید شده است.

تولید خودرو سواری در دنیا طی سال ۲۰۲۲ رشد ۸ درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

تولید خودرو سواری ایران در سال ۲۰۲۲ نیز بالغ بر ۹۹۷ هزار و ۵۱۹ دستگاه بوده که این رقم با رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. بر این اساس رشد تولید خودرو سواری در ایران بیش از ۲ برابر متوسط رشد تولید این خودروها در جهان بوده است.

در میان کشورهای تولیدکننده خودروهای سواری، ایران رتبه ۱۳ را در سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص داده است. ایران در سال پیش از آن در رتبه ۱۵ جهان از این نظر قرار گرفته بود که بدین ترتیب ۲ پله صعود داشته است.

چین با تولید ۲۳ میلیون و ۸۳۶ هزار دستگاه بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای سواری در دنیا طی سال ۲۰۲۲ بوده است و ژاپن، هند، آلمان، کره جنوبی، برزیل، اسپانیا، آمریکا، چک، اندونزی، فرانسه و اسلونی بالاتر از ایران و در رتبه‌های دوم تا دوازدهم قرار گرفته‌اند.

برخی کشورها که تولید کمتری نسبت به ایران داشته‌اند نیز عبارت‌اند از ترکیه، انگلیس، مکزیک، مالزی، تایلند، رومانی، ایتالیا و روسیه.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.