جستجو
صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45520
بازديد امروز: 13034
ميانگين بازدید: 34733
بازديد کل: 139,343,204
صادرات خاک ممنوع شد (دوشنبه 1396/03/08)

خبرگزاری فارس:
کمیسیون کشاورزی مجلس صادرات هرگونه خاک زراعی، باغی، جنگلی و مرتعی از کشور را ممنوع کرد.

به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، بحث صادرات رسمی یا قاچاق خاک طی چند سال گذشته یکی از بحث برانگیزترین اخبار بخش کشاورزی در رسانه‌ها بود و حتی مباحثی تحت عنوان قاچاق خاک از استانهای جنوبی به ویژه بوشهر و هرمزگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس مطرح بود. صادرات خاک به همراه گیاه و در قالب مواد معدنی از رایج ترین نوعی بود که از کشور خارج می‌شد.

جالب تر اینجا که متولیان رسمی بخش خاک کشور همواره از این بحث اظهار بی‌اطلاعی کردند. علیمراد اکبری معاون آب و خاک کشور هم دو هفته گذشته در مصاحبه‌ای به خبرنگار فارس گفته بود: حتی کلامی در مورد قاچاق خاک به خارج از کشور نشنیده است و نامه محرمانه ای هم دریافت نکرده است.

اما حساسیت موضوع تا بدانجا پیش رفت که کمیسیون کشاورزی مجلس پس از بررسی موضوع و برای پیشگیری از قاچاق رسمی خاک روز گذشته ممنوعیت صادرات خاک را تصویب کرد و صادرات هرگونه خاک زراعی، باغی، جنگلی و مرتعی از کشور ممنوع شد.

ممنوعیت صادرات خاک به خارج از کشور دستاوردهایی همچون حفظ خاک حاصلخیر کشاورزی در اراضی داخلی و جلوگیری از تخریب اراضی کشورمان را در بردارد.

علی وقف چی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:بررسی لایحه حفاظت از خاک  دستور کارمهم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی بود که با تبادل نظر میان نمایندگان کمیسیون بررسی شد.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.