جستجو
صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
صنایع و صنوف
صنعت موتورسیکلت و دوچرخه کشاورزی صنعت ورزش صنعت خودرو ماشین سازی و فلزتراش صنعت ساختمان صنعت حفاظت صنعت بسته بندی خدمات پشتیبانی صنعت رنگ، رزین و مواد شیمیایی صنعت دام و طیور صنعت چاپ و کاغذ صنایع دریایی و آبزیان صنعت مواد غذایی صنعت شوینده، بهداشتی و آرایشی ماشین آلات راهسازی صنعت لاستیک و پلاستیک صنعت پزشکی و دارویی صنعت نساجی، پوشاک و چرم صنعت برق صنعت چوب،نئوپان،ام دی اف و روکش های مصنوعی صنعت حمل و نقل صنعت معدن صنعت نفت،گاز و پتروشیمی صنعت آب و فاضلاب صنعت مبلمان صنعت بانک، بیمه و بورس صنعت فرش صنعت لوازم خانگی صنعت کامپیوتروالکترونیک لوستر و لوازم تزئینی صنعت چسب صنعت کاشی سرامیک و چینی بهداشتی صنعت شیرینی و شکلات صنعت گردشگری اتحادیه های سراسرکشور انجمن های ملی سایر صنوف و صنایع
فعال ترین صفحه اصلی دسته بندی ثبت اطلاعات ثبت آگهی آگهی ها درباره ما تماس با ما
مشاهده لیست کامل
اعضای ثبت شده: 45518
بازديد امروز: 42626
ميانگين بازدید: 34733
بازديد کل: 139,372,796
کاهش گازهای گلخانه‌ای با پرورش "سرخس" (چهار شنبه 1397/04/27)

ایسنا:
محققان دانشگاه کرنل با تسلط کامل بر توالی ژنوم سرخس، به دنبال ارائه روش جدید تثبیت جایگاه نیتروژن در کشاورزی، کاهش گازهای گلخانه‌ای و کنترل آفات هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از ساینس دیلی، آزولا یا سرخس آب یک گونه از آبزیان بومی مناطق معتدل و گرمسیری آمریکا و همچنین بسیاری از مناطق آسیا و استرالیا است. 

آزولا سرخس شناور و آزادی است که معمولا در آب‌های راکد و آرام نهرها، تالاب‌ها و شالیزارهای نواحی معتدل و نواحی گرمسیری یافت می‌شود. این گیاه با ریشه‌های نازکی که دارد همانند فرش روی سطح آب تکثیر و پخش می‌شود. 

این گیاه می‌تواند در عرض دو تا سه روز به دو برابر حجم اولیه خود برسد. آزولا به شوری آب حساس است و در آب دریا از بین می‌رود.

دکتر فی ویلی، متخصص بیولوژی گیاهی و استادیار بیولوژی از دانشگاه کرنل معتقد است که آب و هوای زمین در ۵۰ میلیون سال قبل به مراتب گرمتر از امروز بود، اما با تکثیر شدید سرخس در مدار قطب شمال، بیش از ۱۰ هزار میلیارد تن گاز گلخانه‌ای از جو زمین استخراج شد. امروز بیشتر دانشمندان فعال در این عرصه نیز معتقدند که با این روش می‌توان دوباره گاز کربنیک را از جو خارج کرد.

دکتر ویلی و ۴۰ نفر از همکارانش از سایر دانشگاه‌های مطرح جهان موفق به باز تولید توالی ژنوم سرخس در آزمایشگاه شدند. نکته جالب در مورد سرخس مورد نظر، قابلیت مقاومت در برابر حشرات مختلف است.

جالب است بدانید که ژنوم سرخس‌ در مقایسه با اندازه کوچکش دارای ۱۴۸ میلیارد جفت DNA است که در مقایسه با سایر گیاهان قابل توجه است.

استفاده از مطالب بانک اطلاعات تولید و خدمات فعال ترین با ذکر منبع بلامانع است.